Aquaerobik

 

Aqua aerobik z jednej strony wymaga zwiększonego wysiłku, ponieważ woda stawia znacząco wyższy opór niż powietrze, więc każdy ruch powodowany jest większym spięciem mięśni. Z drugiej zaś strony, ruch ciała zanurzonego w wodzie nie powoduje tak dużych przeciążeń dla stawów i układu kostnego. Odpowiednio skomponowany układ ćwiczeń aqua aerobiku stosowany bywa w terapii osób po ciężkich wypadkach, chorobliwie otyłych czy też wykorzystywany dla zapewnienia bezpiecznej aktywności kobiet w ciąży. Jeszcze jedną, istotną kwestią jest także to, iż w wodzie o temperaturze basenowej nasze ciało jest w stanie podjąć się znacznie dłuższej aktywności, ponieważ nie przegrzewa się zbyt szybko. Dzięki temu możemy stworzyć idealnie dopasowany trening cardio, wspomagający cały nasz organizm. Od września Ośrodek prowadził zajęcia we własnym zakresie.

 

W ofercie możemy znaleźć między innymi:

 

AQUA POWER

Dla pań lubiących mocny wysiłek. Dlaczego? Bo jest to rodzaj ćwiczeń w wodzie o charakterze siłowo - wytrzymałościowym. W zajęciach wykorzystywany jest specjalny przyrząd: power stick. Umożliwia wykonywanie kilkudziesięciu różnych rodzajów ćwiczeń w wodzie, doskonalących muskulaturę, siłę, koordynację ruchową, gibkość oraz równowagę

 

AQUA TBC -Total Body Conditioning

Najbardziej popularne zajęcia na sali fitness teraz dostępne również w wodzie! AQUA TBC to ćwiczenia z wykorzystaniem hantli, ciężarków i innych przyborów zwiększających opór wody, poprawiające ogólną kondycję organizmu, wytrzymałość a także rzeźbiące sylwetkę

 

 

AQUA FIT

To zajęcia ogólnorozwojowe nastawione na wzmocnienie i uelastycznienie mięśni, wysmuklenie sylwetki, poprawienie krążenia i oddychania. Forma aerobiku będąca połączeniem podstawowych układów ćwiczeń aerobiku z ćwiczeniami wzmacniającymi w wodzie, z wykorzystaniem różnego rodzaju przyborów aqua fitness. To niezwykle atrakcyjna i ciekawa forma gimnastyki w wodzie dla osób w różnym wieku o zróżnicowanym poziomie sprawności fizycznej, której rezultatem może być wzmocnienie mięśni, wysmuklenie ciała i poprawa samopoczucia. Atrakcyjność zajęć zwiększa się przez wykorzystanie rozmaitych przyborów, do których zaliczamy: pasy wypornościowe, rury z pianki poliuretanowej zwane "makaronami", hantle, rękawice piankowe do aqua aerobiku, aqua dyski, piankowe sztangi, ciężarki,  są to idealne zajęcia dla osób zaczynających przygodę z aqua aerobikiem

 

AQUA INTERVAL

Trening interwałowy w wodzie.  Polega na zmiennej intensywności ćwiczeń podczas całej jednostki zajęciowej. W tym treningu dużą rolę odgrywa czas, w jakim ćwiczenie wykonywane jest najpierw z wysoką, a następnie średnią intensywnością. Specjalnie opracowana muzyka w tym celu, umożliwia kontrolowanie intensywności podczas wykonywania ćwiczeń w poszczególnych okresach czasowych. AQUA INTERVAL jest treningiem bardzo intensywnym. W przeciwieństwie do tradycyjnych ćwiczeń aerobowych, tkanka tłuszczowa jest “wypalana” w trakcie treningu oraz jeszcze przez parę godzin po jego zakończeniu. Trening interwałowy jest 3x bardziej skuteczny od standardowych treningów aerobowych. 

 

AQUA ZGRABNE NOGI I POŚLADKI

Zajęcia, podczas których ćwiczenia skierowane są głównie na modelowanie dolnych partii ciała: nóg i pośladków. Przeznaczone dla osób na różnym poziomie zaawansowania.